طراحی لوگو

لوگو تصویری است که نماد یک سازمان می شود.از آنجایی که آرم به منظور نشان دادن علامت های تجاری ,هویت شرکت وبه رسمیت شناختن وشناساندن فوری شرکت به مشتری می باشد,

طراحی لوگو یکی از حوزه های مهم در طراحی گرافیک می باشد, ویکی از مشکل ترین زمینه ها برای حرفه ای شدن. لوگو تصویری است که نماد یک سازمان می شود.از آنجایی که آرم به منظور نشان دادن علامت های تجاری ,هویت شرکت وبه رسمیت شناختن وشناساندن فوری شرکت به مشتری می باشد,به ندرت آن را طراحی مجدد می کنند.
پیش از شروع طراحی یا یادگیری اینکه چگونه یک لوگو بکشید، معنایی را که قرار است توسط لوگو انتقال یابد به طریقه‌ای شیوا بیان کنید. سعی کنید تصویر و ماموریت شرکت را در یک جمله بنویسید تا تلاش‌هایتان را حول همان جمله متمرکز کرده و در هنگام طراحی مطابق با آن جمله عمل کنید.
برای طراحی لوگو دو شرط لازم است:
ـ شرط اول برخورداری از فکر خلاقانه و توانایی خلق ایده‌های نو است.
ـ شرط دوم نیز توانایی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی برای پیاده‌سازی ایده‌های شماست.

طراحی لوگو

انواع لوگو ها
سه نوع کلی لوگو وجود دارد. لوگوهای ساخته شده از حروف که با دستکاری حروف ساخته می‌شوند و در ایران با نام لوگو‌تایپ شناخته می‌شوند که نماد کلمه‌ای/ نوشتاری یک کسب ‌و‌کار است، مثل لوگوی آی‌ بی‌ام (IBM)، مایکروسافت و سونی. هنگام طراحی این نوع از لوگو لازم است با دستکاری فونت‌ها و حروف نام خود را متمایز کنید. لوگوهای نوع دوم آنهایی هستند که ماموریت یک شرکت را به تصویر می‌کشند، مثل وقتی که شرکت نقاشی ساختمان در طراحی لوگو تصویر قلم مو را به کار ببرد. نوع سوم لوگوها آنهایی هستند که از تصاویر انتزاعی استفاده می‌کنند مانند تیکِ نایک که هم اکنون با برند این شرکت به ذهن می رسد.
تاکتیک هایی که درطراحی لوگو باید رعایت کنید:
1- به لوگوی سایر کسب‌ و‌کار‌ها‌ در صنعت خود نگاهی بیاندازید: الهام گرفتن از آثار طراحان دیگر توصیه می شود. شما می توانید از گالری های آنلاینی که وجود دارد برای کسب ایده های جدید برای طراحی استفاده کنید. استفاده از این وب سایت ها را منع نمی کنیم اما توصیه می کنیم کار را از کشیدن یک طرح اولیه آغاز کنید و آن را گام به گام کامل کنید تا یک طرح اصیل خلق کنید.
2- لوگوی خود را تمیز و کاربردی بسازید: لوگوی شما قرار است هم روی کارت ویزیت و هم روی کامیون به یک اندازه خوب به نظر برسد. یک لوگوی خوب باید مقیاس‌ پذیر باشد، به راحتی بازتولید شود، به یادماندنی و متمایز باشد.
3- نام شرکت شما روی طراحی لوگو تاثیر می گذارد.
4- از تصاویرآماده کامپیوتری (clip art) استفاده نکنید.
5- در طراحی زیاد هم از مد روز تبعیت نکنید: اگر در فکر طراحیِ دوباره‌ی لوگوی قدیمی‌تان هستید، باید بدانید ریسک سردرگم کردن مشتری یا بدتر از آن بیگانه کردن او را به جان می‌خرید. راه دیگر، ایجاد تغییرات تدریجی در لوگوی شما است نباید برنامه‌ای برای تغییر چند باره‌ی لوگوی خود داشته باشید، به جای آن باید لوگویی را طراحی کنید که برای ۱۰ تا ۲۰ سال و حتی بیشتر دوام داشته باشد.
6- رنگ لوگو را با دقت انتخاب کنید: لوگوی پنج رنگ ممکن است مجلل باشد اما وقتی نوبت چاپ آن روی وسایل تبلیغاتی برسد، قیمت چندان جذابی را پیش روی شما نخواهد گذاشت. به علاوه لوگوی چند رنگ برای بازتولید در رسانه‌ها‌یی که تنها از یک یا دو رنگ پشتیبانی می‌کنند مناسب نیست. نهایتا به استفاده از سه رنگ اکتفا کنید مگر در صورتی که واقعا حس کنید که استفاده از رنگ‌ها‌ی بیشتر ضروری است.

طراحی لوگو

اصول اولیه طراحی لوگو
1- جمع آوری اطلاعات در زمینه فعالیت های مشتری: در مورد نیازهای مشتری و حیطه ی فعالیت شرکت و یا موسسه ی او اطلاعات کسب کنید. به خوبی به صحبت های مشتری گوش دهید و به او اجازه دهید تا در مورد شرکت و کار آن صحبت کند. از او سوالاتی راجع به هدف اصلی و اولیه ی شرکت سوال کنید، فقط هدف اصلی شرکت. این کار باعث می شود در ذهن شما ایده های زیادی درباره ی طراحی لوگو شکل گیرد.بعد از اینکه به مشتری فرصت دادید تا در مورد شرکت خود صحبت کند، شروع کنید به پرسیدن سوالاتی که می تواند ایده ی اصلی طراحی را شکل دهد. برای مثال، از مشتری در مورد رنگ های کمپانی، نظرات او در مورد لوگو و یا طرح یا نظر خاصی در ذهن خود دارد بپرسید.سپس کلمات کلیدی را ازاطلاعات جمع آوری شده خارج کنید.
2- یافتن نمادهایی برای کلمات کلیدی که یافته اید: یک سری نماد برای کلمات کلیدی بیابید مثلاً کسی شک ندارد که نماد «آزمون چند گزینه‌ای» یا «کنکور»، علامت تیک (√) است. نماد زمان، «ساعت» است . از لوگو برای ترسیم منفعت کلیدی شرکت خود بهره بگیرید. بهترین لوگوها آنهایی هستند که با یک تصویر یا نگاره و نه با کلمات، توضیحی آنی به بیننده ارائه می‌دهند.
3- یک کاغذ باطله بردارید و هر طرحی که به ذهنتان می رسد روی آن ایجاد کنید: طرح های اولیه که به صورت دستی رو کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرح ها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود و یا در برنامه های طراحی وکتور مثل ایلوستریتور رسم می شود.
کار خود را با کشیدن 20 الی 30 طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید.
یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری صرف این مرحله از کار می کند.
4- شروع به ترکیب داشته ها یا انتخاب بهترین ها بکنید: حالا ‌باید به کمک ابزارهای ویرایش و شخصی‌ سازی، به رنگ‌ بندی، جابه‌جایی، تغییر اندازه و... بپردازید.

طراحی وبسایت

طراحی وبسایت

وبسایت یا تارنما به مجوعه ای از فایل های مختلف مثل متن ، عکس، فیلم، و ... میباشد که توسط طراحی وب و برنامه نویس طراحی و برنامه نویسی شده است و این فایل ها بر روی هاست قرار میگیرد...

برای جزئیات بیشتر کلیک نمایید

سفارش طراحی وب سایت

سفارش طراحی وب سایت

شما میتوانید برای داشتن یک وبسایت برای شرکت یا مجموعه خود هم اکنون سفارش وبسایت را بصورت آنلاین بدهید، همکاران ما بعد از بررسی به شما تماس خواهند گرفت

برای جزئیات بیشتر کلیک نمایید

نمونه کار ها

نمونه کار ها

مجموعه ما با بیش از 12 سال سابقه کاری با مجموعه ها و شرکت های مختلفی همکاری داشته است، شما میتوانید نمونه کار های وبسایت ما را ببینید، نمونه کارهای ما بهترین روش تبلیغات ما خواهد بود

برای جزئیات بیشتر کلیک نمایید

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

یکی از اصول تبلیغات یک طراحی گرافیک خوب میباشد، در نتیجه همیشه یک طرح خوب باعث پیشرفت و دیده شدن بهتر در بازار بزرگ رقابتی خواهد بود

برای جزئیات بیشتر کلیک نمایید

دعوت به همکاری

دعوت به همکاری

مجموعه کانون آگهی و تبلیغات کانون آگهی و تبلیغات ونوشه همواره از شما دعوت مینماید در صورتی که میتوانید در مجموعه ما فعالیت کنید درخواست خود را بصورت آنلاین برای ما ارسال نمایید

برای جزئیات بیشتر کلیک نمایید

درباره ما

درباره ما

تیم کانون آگهی و تبلیغات ونوشه از سال 1384 در زمینه تبلیغات و طراحی وب فعالیت دارد.و با بیش از یک دهه تجربه آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان میباشد

برای جزئیات بیشتر کلیک نمایید